လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရေသာ ေန႔စဥ္ေျခလွမ္းသစ္မ်ားျဖင့္
လူတိုင္း ေန႕စဥ္ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳရသည္၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ျပဳရသည္၊ စိတ္ျဖင့္ ႀကံရသည္၊ ျပဳ-ေျပာ-ႀကံ ကံအလုပ္မ်ားကို လူသားပီပီ ထိစပ္ရသည္။ သတိႏွင့္ အသိဉာဏ္ပါပါ ျဖဴစင္ ေျဖာင့္စင္းေသာ ထိစပ္မိေသာ ဘ၀သည္ ႀကိဳးမ႐ႈပ္ေသာ ဇီးကြက္႐ုပ္ပမာ မဂၤလာရိွသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ျဖဴစင္ ေျဖာင့္စင္းေသာ တုန္႕ျပန္မႈမ်ားကိုသာ အမ်ားအားျဖင့္ လက္ခံ ႀကံဳရတတ္သည္။
သို႕ရာတြင္ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမ်ား ထူေျပာ လိမ္းက်ံလ်က္ ရိွေသာ ဤပုထုဇဥ္ အသိုက္အၿမံဳႀကီးသည္ကား ျဖဴစင္ေျဖာင့္စင္းျခင္း နည္းပါးလွသည္၊ မာယာမ်ားလွသည္၊ ပရိယာယ္ ႂကြယ္လွသည္။ မိမိဖာသာ လြတ္လပ္ ေအးခ်မ္းစြာ ပလက္ေဖာင္းေပၚ ေလွ်ာက္လွမ္းေနစဥ္ အခိုက္မွာပင္ လမ္းေပၚမွ ျဖတ္သန္းေမာင္းႏွင္သြားေသာ ကားဘီးႏွင့္ ေရညစ္အိုင္တို႕၏ ပြတ္တိုက္မႈေၾကာင့္ တစ္ကုိယ္လံုး ရႊံ႕ႏွစ္ေရမ်ား ရႊဲရႊဲစိုရသည္။ ယာဥ္ေမာင္း၏ အျပစ္ဟုလည္း မဆိုသာ။ ဤသည္ပင္ ပုထုဇဥ္ အသိုက္အ၀န္း၏ မူလ သဘာ၀ သ႐ုပ္မွန္မွ်သာ။
အညစ္အပတ္၊ အေကြ႕အေကာက္၊ အလိမ္အလွည့္ မာယာမ်ား မင္းမူလ်က္ရိွေသာ အကန္း ပုထုဇဥ္တို႕၏ အသိုက္အၿမံဳႀကီးအတြင္း အကန္းစိတ္သည္ မေကာင္းမႈ၌ ေပ်ာ္ေမြ႕တတ္သည္ကို သတိထားရသည္။ (ပါပသိၼ ံ ရမတိ မေနာ)၊ သတိထားမိၿပီ ဆိုလွ်င္ အျပစ္ကင္း၍ ေကာင္းက်ိဳးကိုသာ ေပးတတ္ေသာ ျပဳ ေျပာ ႀကံ လမ္းေၾကာင္းဆီသို႔ ဦးတည္မိ၏ (ကုသလကမၼပထ)။
သက္ရိွသတၱ၀ါတို႕ကို မညႇင္းဆဲ မသတ္ျဖတ္၊ သူတစ္ပါးဥစၥာကို မခိုးယူ မလုယက္၊ သူတစ္ပါး အိမ္ရာကို မေက်ာ္နင္း (ေကာင္းေသာ ကိုယ္က်င့္)၊ မမွန္စကားမဆို၊ ေခ်ာပစ္ ကုန္းတိုက္ျခင္းမရိွ၊ ၾကမ္းတမ္း ေမာက္မာစြာ မေျပာ၊ အႏွစ္မဲ့ သိမ္ဖ်င္းစကား စိတ္မ၀င္စား (ေကာင္းေသာ ႏႈတ္က်င့္) သူတစ္ပါး ဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္အေပၚ မတရားမႀကံစည္၊ သူတစ္ပါးအား မပ်က္စီးေစလို၊ ကံႏွင့္ ကံအက်ိဳးကို ယံုၾကည္ (ေကာင္းေသာ စိတ္ေန စိတ္ထား)ဟူေသာ ေကာင္းက်င့္ဆယ္မ်ိဳးကို ေန႕စဥ္သတိျဖင့္ ေရွာင္ၾကဥ္ ေစာင့္ထိန္းမိၿပီဆိုလွ်င္ ထိုတစ္ေန႔တာ အဖိုးတန္ေလၿပီ။
ထိုထက္ပို၍ ေပးကမ္းစြန္႔လႊတ္ျခင္း (ဒါန)၊ မေကာင္းမႈ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းႏွင့္ တာ၀န္ ေက်ပြန္ျခင္း (သီလ)၊ ကုသိုလ္ အာ႐ံုတို႔၌ စူးစိုက္ေသာ သမာဓိျဖင့္ ပြားထံုခိုင္ၿမဲျခင္း (ဘာ၀နာ)တို႔ကို အပိုေဆာင္းႏိုင္ၿပီဆိုလွ်င္ ထိုတစ္ေန႔ကား အနာဂတ္ဘ၀ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရေသာ ေျခတစ္လွမ္းပင္တည္း။
အကန္းပုထုဇဥ္တို႔၏ အမိုက္တိုက္ အသိုက္အၿမံဳမွ တစ္စတစ္စဖဲခြာ၍ လင္းလက္ သာယာေသာ အနာဂတ္ဆီသို႔ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရေသာ ေန႔စဥ္ေျခလွမ္းသစ္မ်ားျဖင့္ ပံုမွန္ခ်ဥ္းကပ္ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ၾကပါေစ။
ဓေမၼာ ဟေ၀ ရကၡတိ ဓမၼက်င့္သံုးသူကို ဓမၼသည္ ျပန္လည္ေစာင့္ေရွာက္ တတ္ေပ၏။
သို႕ရာတြင္ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမ်ား ထူေျပာ လိမ္းက်ံလ်က္ ရိွေသာ ဤပုထုဇဥ္ အသိုက္အၿမံဳႀကီးသည္ကား ျဖဴစင္ေျဖာင့္စင္းျခင္း နည္းပါးလွသည္၊ မာယာမ်ားလွသည္၊ ပရိယာယ္ ႂကြယ္လွသည္။ မိမိဖာသာ လြတ္လပ္ ေအးခ်မ္းစြာ ပလက္ေဖာင္းေပၚ ေလွ်ာက္လွမ္းေနစဥ္ အခိုက္မွာပင္ လမ္းေပၚမွ ျဖတ္သန္းေမာင္းႏွင္သြားေသာ ကားဘီးႏွင့္ ေရညစ္အိုင္တို႕၏ ပြတ္တိုက္မႈေၾကာင့္ တစ္ကုိယ္လံုး ရႊံ႕ႏွစ္ေရမ်ား ရႊဲရႊဲစိုရသည္။ ယာဥ္ေမာင္း၏ အျပစ္ဟုလည္း မဆိုသာ။ ဤသည္ပင္ ပုထုဇဥ္ အသိုက္အ၀န္း၏ မူလ သဘာ၀ သ႐ုပ္မွန္မွ်သာ။
အညစ္အပတ္၊ အေကြ႕အေကာက္၊ အလိမ္အလွည့္ မာယာမ်ား မင္းမူလ်က္ရိွေသာ အကန္း ပုထုဇဥ္တို႕၏ အသိုက္အၿမံဳႀကီးအတြင္း အကန္းစိတ္သည္ မေကာင္းမႈ၌ ေပ်ာ္ေမြ႕တတ္သည္ကို သတိထားရသည္။ (ပါပသိၼ ံ ရမတိ မေနာ)၊ သတိထားမိၿပီ ဆိုလွ်င္ အျပစ္ကင္း၍ ေကာင္းက်ိဳးကိုသာ ေပးတတ္ေသာ ျပဳ ေျပာ ႀကံ လမ္းေၾကာင္းဆီသို႔ ဦးတည္မိ၏ (ကုသလကမၼပထ)။
သက္ရိွသတၱ၀ါတို႕ကို မညႇင္းဆဲ မသတ္ျဖတ္၊ သူတစ္ပါးဥစၥာကို မခိုးယူ မလုယက္၊ သူတစ္ပါး အိမ္ရာကို မေက်ာ္နင္း (ေကာင္းေသာ ကိုယ္က်င့္)၊ မမွန္စကားမဆို၊ ေခ်ာပစ္ ကုန္းတိုက္ျခင္းမရိွ၊ ၾကမ္းတမ္း ေမာက္မာစြာ မေျပာ၊ အႏွစ္မဲ့ သိမ္ဖ်င္းစကား စိတ္မ၀င္စား (ေကာင္းေသာ ႏႈတ္က်င့္) သူတစ္ပါး ဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္အေပၚ မတရားမႀကံစည္၊ သူတစ္ပါးအား မပ်က္စီးေစလို၊ ကံႏွင့္ ကံအက်ိဳးကို ယံုၾကည္ (ေကာင္းေသာ စိတ္ေန စိတ္ထား)ဟူေသာ ေကာင္းက်င့္ဆယ္မ်ိဳးကို ေန႕စဥ္သတိျဖင့္ ေရွာင္ၾကဥ္ ေစာင့္ထိန္းမိၿပီဆိုလွ်င္ ထိုတစ္ေန႔တာ အဖိုးတန္ေလၿပီ။
ထိုထက္ပို၍ ေပးကမ္းစြန္႔လႊတ္ျခင္း (ဒါန)၊ မေကာင္းမႈ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းႏွင့္ တာ၀န္ ေက်ပြန္ျခင္း (သီလ)၊ ကုသိုလ္ အာ႐ံုတို႔၌ စူးစိုက္ေသာ သမာဓိျဖင့္ ပြားထံုခိုင္ၿမဲျခင္း (ဘာ၀နာ)တို႔ကို အပိုေဆာင္းႏိုင္ၿပီဆိုလွ်င္ ထိုတစ္ေန႔ကား အနာဂတ္ဘ၀ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရေသာ ေျခတစ္လွမ္းပင္တည္း။
အကန္းပုထုဇဥ္တို႔၏ အမိုက္တိုက္ အသိုက္အၿမံဳမွ တစ္စတစ္စဖဲခြာ၍ လင္းလက္ သာယာေသာ အနာဂတ္ဆီသို႔ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရေသာ ေန႔စဥ္ေျခလွမ္းသစ္မ်ားျဖင့္ ပံုမွန္ခ်ဥ္းကပ္ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ၾကပါေစ။
ဓေမၼာ ဟေ၀ ရကၡတိ ဓမၼက်င့္သံုးသူကို ဓမၼသည္ ျပန္လည္ေစာင့္ေရွာက္ တတ္ေပ၏။
(သာထြန္းျပန္႔ ဓမၼစာေစာင္ အတြဲ (၁၃) အမွတ္ (၆)မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္)
ေဇာ္ၿဖိဳး
No comments:
Post a Comment