Tuesday, November 18, 2008

အေဆာင္သူမ်ားရည္စားထားေတာ့

´´ေမာင့္အေမက ငါနဲ႔ေမာင့္ကုိ ေသဘာမတူႏုိင္ဘူးတဲ့ဟာ``
မ်က္စိမ်က္ႏွာေတြ ပ်က္ၿပီး အခန္းထဲ၀င္လာတဲ့ သူငယ္ခ်င္းဆီက တီးတိုးထြက္ေပၚလာတဲ့ စကားသံပါ။
ဘာျဖစ္လို႔လဲ ငယ္ ကၽြန္မ ထပ္ၿပီးစပ္စုလုိက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ငယ့္ဆီက ေနာက္ထပ္ အသံထပ္ ထြက္မလားေတာ့ဘူး။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ကၽြန္မေခါင္းထဲကို တသီတတန္းႀကီး ၀င္လာတယ္။ ငယ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေတြကုိလည္း ေတြးၾကည့္ေနမိတယ္။ ငယ္ရဲ႕ ရုပ္ရည္ဟာ မဆုိးတဲ့အထဲမွာ ပါပါတယ္။ ပညာအရည္အခ်င္း ဆုိရင္လည္း သာမန္ထက္ျမင့္တဲ့ အေနအထား တစ္ရပ္မွာရွိသူပါ။ မိဘ အသိုင္းအ၀ိုင္းကလည္း ပညာတတ္ အသိုင္းအ၀ုိင္းပါ။ ပုိက္ဆံကေတာ့ မရွိမရွားေပါ့။ သူရဲ႕အလုပ္က ေတာရံု မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ မရႏုိင္တဲ့ လခမ်ဳိးနဲ႔ အလုပ္၊ ဂုဏ္သိကၡာလည္းရွိတဲ့အလုပ္ပါ။ ဒါဆုိ သူခ်စ္သူရဲ႕ မိခင္က ဘယ္အခ်က္ကို သေဘာမက်လုိ႔ ျငင္းရတာလဲ။
ငါက အေဆာင္သူမို႔လို႔တဲ့ ကၽြန္မသိခ်င္တာကို ငယ္ေျဖေပးၿပီး တရႈတ္ရႈတ္ငိုေနပါတယ္။ ကၽြန္မလည္း ဘာဆက္ေျပာရမွန္း မသိေတာ့ ေအာင္ကို ႏႈတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ သြားမိတယ္။
မိန္းခေလး တစ္ေယာက္ အေဆာင္သူ ျဖစ္ေနျခင္းဟာ သားရွင္အတြက္ ကုိယ့္သားနဲ႔ သေဘာမတူဖုိ႔ လံုေလာက္တဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ တစ္ခုပါလား။

ဟုတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းက နယ္ကေန လာအလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ၀န္ထမ္းပါ။ ေဆြးမ်ဳိးမရွိတဲ့ေနရာမွာ အေဆာင္ေနရင္းနဲ႔ ဘ၀ကုိ ရပ္တည္ေနတာ အမွားတစ္ခု က်ဴးလြန္မိတာပါလား။ ကၽြန္မလည္း ရပ္ေ၀းကေန အေဆာင္လာေနတဲ့ သူတစ္ေယာက္ပါ။ အခုလုိ တိုးတကေနတဲ့ေခတ္ႀကီးမွာ ကိုယ့္ဘ၀ တက္လမ္းအတြက္ အလားအလာအမ်ားႀကီးရွိႏိုင္တဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးမွာ ႐ိုး႐ိုးသားသား အလုပ္လာလုပ္တဲ့ မိန္းကေလးေတြဟာ ပ်က္စီးေနၾကပါတယ္လုိ႔ ဘာေၾကာင့္မ်ား ယူဆေနၾကတာပါလဲ။ တကယ္တမ္း ေျပာၾကစတမ္းဆိုရင္ မိသားစုမရွိဘဲ ကိုယ့္ဘ၀ကုိယ္ ရပ္တည္၊ ကို္ယ့္ဘ၀ကိုယ္ ရပ္တည္၊ ကိုယ့္၀မ္းကိုယ္ေက်ာင္းၿပီး ႀကံဳလာသမွ် အခက္အခဲ၊ ျဖစ္လာသမွ် ျပႆနာေတြကုိ ရဲရဲရင္ဆိုင္ ေျဖရွင္းေနရတဲ့ ကၽြန္မတို႔အေဆာင္ သူေတြဘ၀နဲ႔ မိဘအရိပ္မွာခုိ၊ မိဘေပးတဲ့ မုန္႔ဖိုးေလးကို အလုိက္သင့္သံုး၊ အေမခ်က္ထားတာကို အရန္သင့္ ထုိင္စားလို႔ရတဲ့ အိမ္မွာ ေနသူေတြရဲ႕ ဘ၀၊ ဘယ္ဘ၀က ပိုခက္ခဲ ၾကမ္းတမ္း တယ္ဆိုတာ အသိသာႀကီးပါ။
ဘယ္ေလာက္ပဲ ဆင္းရဲတဲ့ လူျဖစ္ပါေစ၊ မိသားစုနဲ႔ အတူတူ ေနရတယ္ဆိုတဲ့ တစ္ခ်က္တည္းက ကၽြန္မတို႔ထက္ အဆမ်ားစြာ သာေနပါၿပီ။ စိတ္ညစ္စရာႀကံဳလာရင္ ႏွစ္သိမ့္ေပးမယ့္လူ၊ ဘယ္လိုကိစၥမ်ဳိး အတြက္မဆုိ အႀကံဥာဏ္ ေကာင္းေတြ ေပးႏုိင္မယ့္လူ၊ မေတာ္လုိ႔ ျပႆနာေတြေပၚေပါက္လာရင္ေတာင္ ကိုယ့္ေရွ႕ကေန မားမားမတ္မတ္ ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းေပးမယ့္ အေဖ အေမနဲ႔ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြ၊ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ အနားမွာ သူတို႔ေတြရွိမေနပါဘူး။ အမွန္အတုိင္း ၀န္ခံရမယ္ဆုိရင္ စိတ္ဓာတ္ ဘယ္ေလာက္မာတယ္ပဲ ေျပာေျပာ အရာရာကုိ တစ္ေယာက္တည္း ရင္ဆုိင္ရတဲ့ဘ၀မွာ ကၽြန္မတုိ႔လည္း အားငယ္စိတ္ ျဖစ္မိပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ ျပႆနာတစ္စံုတစ္ရာ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ေတာင္ ရပ္ေ၀းမွာရွိေနတဲ့ မိဘေတြ စိတ္ဆင္းရဲမွာစိုးလို႔ ရင္ဖြင့္ေျပာျပတာမ်ဳိး မလုပ္ၾကဘဲ အတက္ႏုိင္ဆံုး မ်ဳိသိပ္ထား တတ္ၾကပါတယ္။
သူငယ္ခ်င္း၊ အေပါင္းအသင္း ဆုိတာကလည္း ေက်ာင္းသူဘ၀ကေလာက္ မမ်ားျပားေတာ့တာအမွန္ပါ။ တစ္ေနကုန္ အလုပ္သြား၊ ညေနေစာင္းမွာ အေဆာင္ျပန္ေရာက္၊ လုပ္စရားရွိတာေလးေတြ လုပ္ၿပီး သမၺဳေဒၶမွ မဆံုးခင္ အိပ္ေပ်ာ္သြား ၾကရတဲ့ ကၽြန္မတို႔တစ္ေတြမွာ မိတ္ေဆြဖြဲ႕ဖို႔ အခ်ိန္ဆိုတာ အရွားသားလား။ ဒါဆုိ ႐ံုးကလုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ ကေရာလို႔ ေမးလိမ့္မယ္။ သူမ်ားေတြေတာ့မသိပါဘူး။ ကၽြန္မရံုးမွာေတာ့ ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္းနယ္ကပါ။
ထမင္းဆုိရင္လည္း ကိုယ္၀ယ္မွ၊ ကိုယ္ခ်က္မွ ကုိယ္စားရတာပါ။ အ၀တ္ဆုိလည္း ကုိယ္တုိင္ေလွ်ာ္ဖြပ္၊ အဆုိးဆံုးကေတာ့ ေနမေကာင္းရင္ေတာင္ ဂရုတစိုက္နဲ႔ ေဆးခန္းလုိက္ပို႔ ေပးမယ္သူမရွိတာပါပဲ။ အိမ္မွာ မိသားစုနဲ႔ ေနသူေတြကေတာ့ သူတို႔ဘ၀က အခ်ဳပ္အခ်ယ္ခံဘ၀၊ ကၽြန္မတုိ႔က အရာရာ ကိုယ့္ေျခကိုယ့္လက္နဲ႔မို႔လို႔ ကၽြန္မတို႔ဘ၀ကို သေဘာက်ေကာင္း က်ၾကပါလိိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ လူ႕အလုိ နတ္မလိုက္ ႏိုင္တာလို႔ပဲ ေျပာရမလား။ ကၽြန္မတို႔ အေဆာင္သူေတြကေတာ့ အခ်ဳပ္ခ်ယ္ခံ ဘ၀ကို ပိုေတာင့္တပါတယ္။ မိသားစုနဲ႔ေ၀း၊ သူငယ္ခ်င္း နထၳိဆိုတဲ့ဘ၀မွာ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္း ငယ္အေနနဲ႔ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကုိ ခင္တြယ္မိတာကို လည္း အမွားလို႔မဆိုသာပါဘူး။ စာနာတတ္မယ္ဆုိရင္ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ဘ၀ကုိ နည္းလည္ၿပီး ေဖးေဖးမမနဲ႔ ထိန္းေပးရင္ အရမ္းကို ေက်းဇူးတင္မိမွာပါ။ အခုေတာ့ အေဆာင္သူဆိုတဲ့ အခ်က္ကို အားနည္းခ်က္အျဖစ္ ေထာက္ျပတာကေတာ့ ေရနစ္သူ ၀ါးကူးလုိ႔ ထုိးေနသလိုပါပဲ။
တစ္ခ်ဳိ႕ေတြကလည္း ဆိုပါတယ္။ အေဆာင္သူတစ္ခ်ဳိ႕ဟာ နယ္ကလာတုန္းက ႐ိုးသားေအးေဆးၾကေပမယ့္ မိဘနဲ႔ အေ၀းမွာ အေနၾကာလာေတာ့ ၀တ္တာစားတာကအစ ပ်က္စီးလာၾကတာကို ကိုယ္ေတြ႕ပါပဲတဲ့။ ဟုတ္မွာပါ။ မိဘနဲ႔အေ၀းမွာ လြတ္ၿပီ ကၽြတ္ၿပီဆိုၿပီး ေနခ်င္သလို ေနၾကတဲ့ လူေတြ ရွိေကာင္းရွိပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ျမင္ဖူးတဲ့ အေဆာင္သူ ပ်က္စီးတာကို ေတြ႕ၿပီး အလံုးစံုေသာ အေဆာင္သူေတြ ပ်က္စီးေနၾကပါၿပီလုိ႔ ေလွနံစားထစ္ မသတ္မွတ္ ေစခ်င္ပါဘူး။ ငါးခံုးမတစ္ေကာင္ေၾကာင့္ တစ္ေလွလံုးပုပ္ရတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိး ကၽြန္မတို႔ မခံစားႏုိင္ၾကပါဘူး။
ကၽြန္မရဲ႕ေမေမ တစ္ခါကေျပာဖူးပါတယ္။ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ မထိန္းသိမ္းႏုိင္ရင္ သံကြန္ခ်ာ ခုႏွစ္ထပ္ကာထားေတာင္ မလံုၿခံဳႏုိင္ဘူးတဲ့၊ ေမေမ့ရဲစကားကုိ ကၽြန္မ သေဘာက်မိပါတယ္။ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ကိုယ္တုိင္က အေနအထိုင္ မဆင္ျခင္ရင္ အဆာင္သူျဖစ္ေစ၊ မိသားစုနဲ႔အတူေနသူျဖစ္ေစ ပ်က္စီးမွာပါပဲ။ အေဆာင္သူမို႔လုိ႔ မရမ္းပတာ ျဖစ္ေနတယ္လုိ႔ မဆိုႏုိင္သလို မိဘအုပ္ထိန္းမႈ ေအာက္မွာရွိတဲ့ မိန္းခေလးတုိင္းဟာလည္ ဗိုင္းေကာက္ ေက်ာက္ဖိ ျဖစ္မေနႏုိင္ပါဘူး။ အဓိက အခ်က္ကေတာ့ မိမိကိုယ္ကုိ ထိန္းသိမ္းပဲ့ျပင္ႏုိင္ဖုိ႔ပါပဲ။ ကၽြန္မအခုလုိ ေျပာျပေနတာေတြဟာ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္း ငယ္ တစ္ေယာက္တည္း အတြက္မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ဘ၀ ျမင့္တက္ဖုိ႔ ရပ္ေ၀းကေန လာေရာက္ေနထုိင္ၾကရတဲ့ ေက်ာင္းသူ၊ ၀န္ထမ္းအေဆာင္သူအားလံုးအတြက္ပါ။ ကၽြန္မတို႔ လုိအပ္ေနတာက ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ ေဖးမကူညီမႈ၊ ေစတနာထား ဆိုဆံုးမမႈေတြပါ။ ေလွနံဓားထစ္ စြပ္စြဲခ်က္ေတြ၊ ေရွး႐ိုးဆန္တဲ့ အယူအဆေတြမဟုတ္ပါဘူး။ မိဘနဲ႔ အေ၀းမွာ ေနရတဲ့ ကၽြန္မတို႔ေတြဟာ မိဘမဲ့ေတြနီးပါး ေမတၱာငတ္မြတ္ေနပါလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
၁၄-၁၁ ၂၀၀၈ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာတုိင္း(မ္) ေၾကးမံု၀င္းေရးသားထားေသာ ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္

No comments: