သႀကၤန္ဆိုတာ
သႀကၤန္ေရာက္ရင္ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ေတြႏိုးၾကား တက္ၾကြၿပီး လႈပ္လႈပ္ လႈပ္လႈပ္ ျဖစ္လာၿပီ။ ဒီႏွစ္ သႀကၤန္ဘာလုပ္ရမလဲေပါ့။ သႀကၤန္ဆိုတာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ ဆိုေတာ့ ႏွစ္ေဟာင္းက အညစ္အေၾကးေတြကို ႏွစ္သစ္ကို ပါမလာေစဖို႔ အတာေရနဲ႔ ပက္ျဖန္းသန္႔စင္ေစၿပီး ႏွစ္ေဟာင္းမွာပဲ ထားရစ္ေစတဲ့ ပြဲေတာ္ပါ။ ႏွစ္ေဟာင္းကေန ႏွစ္သစ္ကို ကူးေျပာင္းစ ကာလေလးမွာ လူႀကီးလူငယ္ အရြယ္မေရြး ေပ်ာ္ရႊင္ၾကတဲ့ အခ်ိန္ေပါ့ဗ်ာ။ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ခ်စ္စရာ့ ဓေလ့စ႐ိုက္ ေလးေတြကိုလည္း ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ေရကစားမ႑ပ္ေတြမွာလည္း စတုဒီသာေကၽြးေမြး ဧည့္ခံသလို၊ အလွဴမ႑ပ္ မ်ားထိုးၿပီး စတုဒီသာ ေကၽြးေမြးၾကတဲ့ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ ခ်စ္စရာ့ အလွဴဒါနမ်ားကို ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ လူငယ္မ်ားကလည္း သႀကၤန္ကားမ်ား၊ သႀကၤန္ မ႑ပ္မ်ားမွာ တစ္ဦးကို တစ္ဦး က်ီစယ္ကာ ေရပက္ဖ်န္းကစားၾကတာကလည္း ျမန္မာ့ႏွစ္သစ္ကူးရဲ႕ ပံုရိပ္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း က်ီစားသန္က ရန္မ်ား၏ ဆိုတဲ့အတိုင္း ရန္ျဖစ္ၾက၊ ကားတိုက္မႈေတြျဖစ္ၾကတာေတြကလည္း သႀကၤန္ကို အက်ည္းတန္ အ႐ုပ္ဆိုးေစတဲ့ အျဖစ္ေတြပါပဲ။ ႏွစ္သစ္ကို အကူးအေျပာင္းမွာ ကုသိုလ္ေရးအတြက္ သီလယူ၊ တရား စခန္း၀င္၊ ၀ိပႆနာတရားေတြ ပြားမ်ား အားထုတ္ၾကတဲ့ သူေတြကလည္း ရိွတာမို႔ ဒါကလည္း ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ရဲ႕ ၿငိမ္းေအးျခင္း နမိတ္ေတြပါပဲ။ သီလယူ၊ တရား စခန္း၀င္ၾကသူေတြဆိုတာကလည္း သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ား မဟုတ္ၾကပဲ အသက္အရြယ္ အႀကီးအငယ္မေရြး တရား အားထုတ္ေနၾကတာမို႔ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ ဘာသာတရား ကိုင္း႐ိႈင္းမႈ ကို ေဖာ္ျပေနပါသည္။ ျမန္မာ့ႏွစ္သစ္ကူး သႀကၤန္ေရကစားပြဲေတာ္သည္ ဘာသာ လူမ်ိဳး မေရြး အားလံုး ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ပါ၀င္ႏႊဲေပ်ာ္ၾကသည့္ ပြဲေတာ္တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ သႀကၤန္တြင္း ေရကစား ၾကရာတြင္ တစ္ေနကုန္ ဘယ္ေလာက္ရႊဲစိုေအာင္ပင္ ေရေလာင္းၾက ပက္ၾကေသာ္လည္း ဘယ္ေတာ့မွ ဖ်ားနာျခင္းမရိွသည္မွာလည္း ျမန္မာ့ႏွစ္သစ္ကူး ပြဲေတာ္၏ ထူးျခားသည့္ အံ့ၾသဖြယ္ရာ တစ္ခုပင္ျဖစ္ပါသည္။ သႀကၤန္ႏွင့္ ပိေတာက္ပန္းကလည္း ဘယ္ေတာ့မွ ခြဲထားလို႔ရႏိုင္ေသာ အရာမဟုတ္ေပ။ ပိေတာက္ပန္းသည္ မည္သည့္အခ်ိန္မွာမွ မပြင့္ သစၥာရိွစြာႏွင့္ သႀကၤန္ေရာက္မွသာ၊ သႀကၤန္မိုးေျပးေလး ရြာမွသာ ပြင့္ဖူးေသာ ပန္းျဖစ္ေပသည္။ ထိုသို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာ ခ်စ္စရာ့ ျမန္မာ့ႏွစ္သစ္ကူး သႀကၤန္ပြဲေတာ္အား အက်ည္းတန္ အ႐ုပ္ဆိုးမႈမ်ား တတ္ႏိုင္သေလာက္ နည္းပါးေအာင္ ၀ိုင္း၀န္း ထိန္းသိမ္းၾကရင္း သႀကၤန္ပြဲေတာ္အား ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအဖြဲ႔ႏွင့္ အတူတူ ႏႊဲေပ်ာ္ၾကစို႔ဟု ေျပာၾကားရင္း ျမန္မာ့ႏွစ္သစ္ကူး သႀကၤန္ပြဲေတာ္အား ႀကိဳဆိုလ်က္ . . .
No comments:
Post a Comment