Friday, May 30, 2008

ေရႊအိုးလား၊ ဘာအိုးလဲ

``ပညာေရႊအိုး လူမခိုး´´ ဆိုတဲ့ ဆုိ႐ိုးကို ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ပညာဟာ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ မရွိတဲ့ ပိုင္ဆုိင္မႈမ်ဳိးမို႔ သူခုိးေတြ မျမင္ႏိုင္၊ မခိုးယူႏိုင္ေပမယ့္ ေရႊအုိးတမွ် အဖုိးထုိက္တန္တယ္လုိ႔ ဆုိလိုတာ လူတိုင္းသိပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သူခုိးက မျမင္လုိ႔ မခိုးတာ မဆန္းေပမယ့္ တကယ္လုိ႔ ျမင္ႏိုင္တဲ့ ပညာေရႊအိုး ဆုိရင္ေရာလုိ႔ ေတြးၾကည့္ပါတယ္။ အသိပညာမူပိုင္ခြင့္ Intellectual property Right ေတြနဲ႔ ကာကြယ္ထား ရတာေတြကို ေတြးမိရင္ ပညာကို ခုိးတဲ့သူေတြ ခုိးေနႏိုင္တာမို႔ ကာကြယ္ရတဲ့သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။
ပညာက ေရႊအိုးမျဖစ္ရင္ ဘယ္သူက ခုိးခ်င္ပါ့မလဲ၊ ပညာက ေရႊအိုးမျဖစ္တဲ့၊ မဟုတ္တဲ့ ပညာရယ္လုိ႔ ရွိပါမလားလို႔ ေစာဒကတက္ခ်င္စရာပါ။ အယ္အတတ္ပညာ၊ အသိပညာမဆုိ အဖုိးထုိက္တန္တာပဲ မဟုတ္လား။ သူခုိးက မခုိးခ်င္၊ မလုိခ်င္တဲ့ ပညာမ်ဳိး တကယ္ပဲ ရွိေနသလား စဥ္းစားစရာပါ။
``ပညာ´´ဆိုတာ လူမခိုးႏိုင္တဲ့ အဖုိးတန္ ပစၥည္းမို႔ ပညာသင္ေနၾကတာေတာ့ ဟုတ္မယ္မထင္ပါဘူး။ ဒါျဖင့္ ``ပညာ´´ကို ဘာလို႔သင္ၾကရသလဲဆိုတာ စဥ္းစားစရာေပါ့။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အလားအလာရွိမႈနဲ႔ တိမ္ျမဳပ္ေနတဲ့ အရည္အေသြးေတြကို နားလည္သေဘာေပါက္ရေအာင္ ပညာသင္ၾကရတာပါ။ လြယ္လြယ္ ေျပာရရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သိေအာင္ ပညာသင္ၾကရတာပါ။
ပညာတတ္သြားရင္ အရည္အေသြးေတြ ျပည့္စံုသြားတာ မွန္ပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ ပညာမသင္ဘဲလည္း ေက်ာင္းသင္ ပညာေရးကို မဆည္းပူးဘဲလည္း အရည္အေသြးေတြက ရွိထိုက္သေလာက္ရွိႏိုင္တာပဲ မဟုတ္လား။ ကမာၻေက်ာ္ ေတြထဲမွာ အတန္းပညာေကာင္းေကာင္းမသင္ခဲ့ရသူေတြရွိေနတာက သက္ေသပါ။ တကယ္ေတာ့ ပညာေရးက လူတစ္ယာက္နဲ႔ ရွိရင္းစြဲအရည္အေသြးေတြကို အလားအလာပိုေကာင္းသြားေအာင္ အေရာင္တင္ေပးႏုိင္ပါတယ္။
ပညာေရးရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ သက္ဆုိင္ရာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းထဲက လူငယ္ေတြကို တာ၀န္ယူ တတ္လာေအာင္၊ ေတြးေခၚဆင္ျခင္တတ္လာေအာင္နဲ႔ ႏုိင္ငံသားစိတ္ဓာတ္ပိုရင့္သန္လာေအာင္ ပံ့ပိုးေပးဖို႔ပါ။ က်င့္၀တ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒသ၊ စာရိတၱတန္ဖုိး၊ ႏိုင္ငံေရးသီအုိရီ၊ စီးပြားေရးနဲ႔ အလွတရား၊ ရသပညာလို ပညာမ်ိဳးေတြကို နက္နက္ ႐ိ္ႈင္း႐ႈိင္း နားလည္သြားေအာင္ ပို႔ခ်သင္ၾကားေပးဖို႔ဆုိတာ မလြယ္ကူလွပါဘူး။ မလြယ္ကူတာကို လြယ္ကူ သြားေအာင္ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ႀကိဳးစားၿပီး သင္ၾကားေပးႏိုင္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ အဲဒီပညာေတြ သင္ခြင့္ရတဲ့ ကေလး တစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀ဟာ အမ်ားႀကီး ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္ပါတယ္။
ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘ၀မွာ အေျခခံပညာေရးကို ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ႔ အေကာင္းဆံုးသင္ယူႏိုင္ခြင့္ရွိခဲ့ၿပီး သင္ယူမႈ အားလည္းေကာင္းခဲ့ရင္ သူ႕အနာဂတ္ဘ၀ရဲ႕ တစ္ကုိယ္ရည္ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ဖန္တီးႏိုင္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ပညာေရးေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ႕ တိမ္ျမဳပ္ေနတဲ့ အရည္အေသြးေတြကို သေဘာေပါက္ကာ ကိုယ့္ဘာသာ ပိုမို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္လာၿပီး ကိုယ့္အလားအလာ၊ ကိုုယ့္အနာဂတ္ကို ကိုယ္စိတ္တုိင္းက် စီမံပံုေဖာ္လာ ႏိုင္ပါတယ္။
ပညာေရးရဲ႕ အဓိကရည္မွန္းခ်က္ကလည္း လူတစ္ဦးခ်င္းစီနဲ႔ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းႀကီးရဲ႕ အနာဂတ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ ကို ဦးတည္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ပညာေရးဟာ လူသားဆန္မႈ၊ လူသားစိတ္ဓာတ္နဲ႔ လူသားတန္ဖုိးေတြပိုၿပီး အသိအမွတ္ျပဳခံရေအာင္ ပိုၿပီးဖြံ႔ၿဖိဳးလာေအာင္ဆုိတဲ့ အထိ ရည္ရြယ္ပါတယ္။
ဗဟုသုတကို ပညာေရးလို႔ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ယူဆေနၾကပါတယ္။ ဗဟုသုတက ပညာေရး မဟုတ္တာကို သတိထားၾကရပါမယ္။ ျမန္မာ အဂၤလိပ္ေ၀ါဟာရမ်ားကိုယ္၌က မတူတာကို ေတြ႕ရမွာပါ။ ပညာေရးထဲမွာ ဗဟုသုတဟာ အက်ံဳး၀င္ပါတယ္။ ဗဟုသုတေတြရဲ႕ သေဘာသဘာ၀နဲ႔ ဗဟုသုတအဖံုဖံုရဲ႕ ကြဲျပားပံု၊ တူညီပံုေတြကို ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ၊ နားလည္သေဘာေပါက္တာကမွ ပညာေရးပါ။ ဒီ့ထက္ နက္နက္႐ႈိင္း႐ိႈင္း ေျပာရရင္ေတာ့ ကိုယ္ယံုၾကည္ေနခဲ့တာေတြ believe နဲ႔ အစစ္အမွန္၊ အမွန္တရား truth တုိ႔ရဲ႕ အဆက္အစပ္ကို ေလ့လာတာကသာ ပညာေရးပါ။
ဘယ္အရာမဆုိ အဖုိးထုိက္တန္မႈဆိုတာ အသံုးခ်ႏိုင္စြမ္း၊ အသံုး၀င္မႈနဲ႔ အသံုးခ်ခံႏိုင္စြမ္းေပၚမွာ အမ်ားႀကီး မူတည္ေနပါတယ္။ အခုေခတ္မွာ ပညာေကာင္းေကာင္းးတတ္ဖုိ႔အတြက္ တန္ဖုိးႀကီးလွတာမို႔ ``ေရႊအိုးရွိမွ၊ ပညာရ´´ ဆုိတာမ်ဳိးေတြ ေျပာဆုိလာၾကပါတယ္။ ေရႊအိုးနဲ႔ စက္ၿပီးမွ ရလာတဲ့ ပညာေတြကို ေရႊလုိထုိက္ထုိက္ တန္တန္ အသံုးမခ်ျဖစ္ဘူးဆုိရင္ ၀မ္းနည္းစရာပါ။ အဲဒီျပင္ ကိုယ္ရွင္သန္ရာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း အတြက္ ကိုယ့္ပညာအိုးဟာ ေရႊမျဖစ္ဘူးဆိုရင္လည္း ၀မ္းနည္းစရာပါ။ လူမခိုးခ်င္ေလာက္ေအာင္ လံုၿခံဳတဲ့ ပညာေရႊအိုး ဆုိလည္း ၀မ္းနည္းစရာပါ။
၀မ္းနည္းစရာမလိုတဲ့ ပညာေရႊအိုးေတြအားလံုးကိုေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ႀကိဳဆုိလ်က္ပါ။
မွတ္ခ်က္။ ။စံပယ္ျဖဴမဂၢဇင္းမွ စာေရးဆရာမ မသီတာ(စမ္းေခ်ာင္း)ရဲ႕ ေဆာင္းပါးကို ကၽြန္မဖတ္႐ႈၿပီး မွတ္မိ သေလာက္ ေရးသားတင္ျပထားပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ား သည္းခံၿပီး ဖတ္႐ႈပါရန္။
သက္

No comments: