Wednesday, May 28, 2008

မုန္းစကိုတုိေစ၊ ခ်စ္စကိုရွည္ေစ

ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမေအာက္တြင္ ေနထုိင္ႀကီးျပင္း ၾကရသူမ်ားျဖစ္၍ ေမတၱာတရားကို အေလးထား ၾကသည္။
ထုိ႕ေၾကာင့္ လူတုိင္းအေပၚတြင္ ေမတၱာမပ်က္ ဆက္ဆံရန္ ေရွးလူႀကီးမ်ားက “မုန္းစကို တုိေစ၊ ခ်စ္စကို ရွည္ေစ” ဟူေသာ စကားပံု ထံုးဖြဲ႕၍ ဆံုးမထားရစ္ခဲ့ၾကသည္။
ပုထုဇဥ္ လူသားတို႔အဖုိ႔ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္းႏွင့္ မကင္းေခ်။ ခ်စ္စရာေတြ႕လွ်င္ ခ်စ္၍ မုန္းစရာေတြ႕လွ်င္ မုန္းမိ ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ခ်စ္စိတ္ကို တတ္ႏိုင္သမွ် ပြားစည္းေစၿပီး အမုန္းအာဃာတတုိ႔ကိုမူ လံုး၀မဟုတ္ေသာ္မွ နည္းႏိုင္သမွ် နည္းပါးေစရန္ ဤစကားပံုက တုိက္တြန္းထားေလသည္။
ဤေနရာ၌ အခ်စ္သည္ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေသာ ၅၂၈သြယ္ ေမတၱာတရားကို ဆုိလိုရင္းျဖစ္သည္။ ေမတၱာ တရားသည္ ပကတိ ေအးၿငိမ္းခ်မ္းေျမ့၏။ ယင္းသည္ ႀကိဳးစႏွင့္လည္းတူသည္။ ႀကိဳးစသည္ အရာ၀တၳဳတုိ႔ကို ခ်ည္ေႏွာင္ ရစ္ပတ္ႏုိင္ေသာ အစြမ္းရွိသည္။ ထုိ႔အတူ ေမတၱာတရားသည္လည္း ထားရွိသူ အခ်င္းခ်င္းၾကား အျပန္အလွန္ ရစ္ပတ္ ခ်ည္ေႏွာင္တတ္သည္။ သူတစ္ပါး၏ ေမတၱာတရားကို မိမိ၏ ေမတၱာတရားႏွင့္ပင္ ခ်ဴငင္ ရစ္ပတ္ ယူတတ္သူျဖစ္သည္။ ေမတၱာတရား ေခါင္းပါးသြားလွ်င္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦးကင္းကြာ သြားတတ္သည္။ အေျပာအဆုိ၊ အျပဳအမူအားလံုး စိမ္းကား ရက္စက္ျခင္း၊ ၾကမ္းတမ္းျခင္း၊ အသြင္ေဆာင္လ်က္ ရွိတတ္သည္။
သို႔ျဖစ္၍ ေရွးလူႀကီးမ်ားက “ရန္ကုိ ရန္ခ်င္း မတု႔ံႏွင္းရာ” ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ “ေမတၱာသာလွ်င္ အရာရာကို ေအာင္ျမင္၏” ဟူ၍ လည္းေကာင္း ဆံုးမေလ့ရွိသည္။ “ပါးကိုက္လွ်င္ နားကိုက္မည္” ဟူေသာ ၀ါဒသည္ မဆံုး ႏိုင္ေသာ ရန္မီးကိုသာ ျဖစ္ေစသည္။ ေမတၱာတရားသည္ လူတစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦးအၾကား ရစ္ပတ္ေႏွာင္ဖြဲ႕ ေပးေသာ မျမင္ရေသာ ႀကိဳးတစ္မွ်င္ျဖစ္သည္။ ထုိႀကိဳးမွ်င္သည္ ထိေတြ႕ကိုင္တြယ္၍ မရႏိုင္ေသာ္လည္း သံမဏိ ႀကိဳးႀကီးထက္ပင္ ပို၍ ခိုင္မာေနေသးသည္။ အရွည္ေလးျမင့္ ကာလပတ္လံုး အခ်စ္ အခင္ မပ်က္ ဆန္႔ထုတ္၍ လည္းရသည္။ သို႔ျဖစ္သည့္ အေလ်ာက္ လူတစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးတြင္ ႀကိဳးႏွင့္ တူေသာ အခ်စ္စကို ရွည္ႏိုင္သမွ် ရွည္ေစရန္ လူႀကီးသူမမ်ားက တုိက္တြန္းခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အမုန္း အာဃာတ တရားကား ပူေလာင္ျပင္းျပေသာ မီးရွိန္ျဖစ္သည္။ ယင္းကို လက္ခံေမြးျမဴထားရွိေသာ သူကိုသာ ျပန္၍ ပူေလာင္ ေစတတ္သည္။ အမုန္း၏ အစြယ္အရံမ်ားမွာ ေဒါသ ၀န္တိုမစၧရိယ တုိ႔ျဖစ္သည္။ လူတစ္ဦးသည္ သူတစ္ပါးအေပၚ မုန္းစိတ္၀င္သည္ႏွင့္ ၎၏ အၿခံအရံမ်ားျဖစ္ေသာ ေဒါသ၊ အာဃာတ၊ ၀န္တိုမစၧရိယတုိ႔ပါ တစ္ႏြယ္ငင္ တစ္စင္ပါ ျဖစ္ေပၚ ခံစားရတတ္သည္။
လူသည္ မိမိမုန္းတီးသူအား ဘယ္အခါမွ် အေကာင္းမျမင္ေခ်။ ရန္သူအသြင္သာ ျမင္ေလ့ရွိသည္။ ထုိသူေျပာသမွ် လုပ္သမွ်သည္ သူ႕အဖုိ႔ ရန္လုိစရာခ်ည္း ျဖစ္သည္။ အမုန္းေၾကာင့္ လူႏွစ္ဦး မိတ္ပ်က္ရသည္။ ရန္သူအျဖစ္ ခိုက္ရန္ေဒါသ ပြားၾကသည္။ ထုိ႔ထက္ျပင္းထန္ပါက ကာယကံေျမာက္ က်ဴးလြန္သတ္ျဖတ္ၾကသည္အထိ မွားယြင္းၾကသည္။ ဤအခါ ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဘက္ စလံုးပင္ အက်ဳိးယုတ္ၾကရ၏။ သို႔ျဖစ္၍ မည္သူ႔ကိုမွ် အက်ဳိးမျပဳေသာ အမုန္း အာဃာတ ႀကိဳးစကို ဆင္ျခင္တုိင္းထြာ တတ္ေသာ အသိဥာဏ္ “ဓား” ျဖင့္ တုိႏိုင္သမွ် တုိေအာင္ ျဖတ္ေတာက္ ပစ္ရေပမည္။ အကယ္၍ တစ္ဖတ္သားက မိမိအေပၚ မုန္းတီး ရန္လုိစိတ္ျဖစ္ပါက မိမိဘက္က သည္းခံျခင္း တည္းဟူေသာ ခႏီၲတရားကို လက္ကိုင္ထားရေပမည္။ မိမိဘက္က သည္းခံျခင္းသည္ တစ္ဘက္လူ၏ မုန္းတီး စိတ္ကို တုိေစၿပီး ခ်စ္စကို ရွည္လာေစႏုိင္ပါသည္။
ခ်စ္စကို ရွည္ေစျခင္းသည္ အက်ဳိးရွိသည္။ မုန္းစကို တုိေစျခင္းသည္လည္း အက်ဳိးရွိသည္။ ခ်စ္စကို တုိေစလွ်င္ အက်ိဳးယုတ္သည္၊ မိတ္ပ်က္သည္။ မုန္းစကို ရွည္ေစလွ်င္လည္း အက်ဳိးယုတ္သည္၊ ရန္သူမ်ားသည္။ ေက်ာင္းသား ေလာက၌ ခ်စ္စကို ရွည္ေစေသာ သူတို႔သည္ ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ျဖစ္သြားၾက၍ တစ္သက္လံုး အလြန္ခ်စ္ခင္ ၾကသည္။ မုန္းစကို ရွည္ေစေသာ သူတို႔အား ေက်ာင္းေတာ္က ရန္စဟုဆုိရ ေလာက္ေအာင္ တစ္သက္လံုး ရန္သူႀကီးမ်ား ျဖစ္သြား တတ္ၾကသည္။ သို႔ျဖစ္၍ မုန္းစကို တိုေစၿပီး၊ ခ်စ္စကို ရွည္ေစပါက ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ဳိးရွိေပလိမ့္မည္။ လူတုိင္းလူတုိင္းတြင္ မုန္းသူရွိသလို၊ ခ်စ္ခင္သူမ်ားလည္း ရွိၾကေပလိမ့္မည္။ အဲဒီ ႏွစ္ခုထဲကမွ ခ်စ္ခင္သူမ်ား ပို၍ တုိးပြားလာႏုိင္ပါက မိမိ ေရွ႕ဆက္ရမည့္ လမ္းေၾကာင္း သည္ ေျဖာင့္ျဖဴးမည္ျဖစ္ၿပီး မုန္းသူမ်ားျပားပါက မိမိ၏ ေရွ႕ခရီးသည္ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ေနထုိင္ေနေသာ ကၽြန္မသည္လည္း အခုခ်ိန္ထိေတာ့ မုန္းစကို မရွည္ႏိုင္ေအာင္ အတတ္ႏုိင္ဆံုး ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မုန္းသူ မရွိရင္ ပိုေကာင္းပါလိမ့္မယ္လုိ႔ ကၽြန္မ ေတြးထင္မိေပမယ့္ ကၽြန္မကို မုန္းသူမ်ားရွိသလို ခ်စ္ခင္သူမ်ားလည္း ရွိၾကပါတယ္။ ဒါေတြကို သိေပမယ့္ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၿပီး မုန္းသူမ်ားကို ခႏီၲတရားနဲ႔ ေျဖသိမ့္ ႏိုင္မယ္ဆုိရင္ ခ်စ္သူခင္သူမ်ား ေပါမ်ားလာပါလိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္မ ေတြးထင္ မိသေလာက္ကို သူငယ္ခ်င္းမ်ား သိေအာင္ ေရးသားတင္ျပ လုိက္ပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားလည္း မုန္းစကို တုိေစၿပီး ခ်စ္စကို ရွည္ႏိုင္ ၾကပါေစလုိ႔ ကၽြန္မ ဆုေတာင္းဆႏၵျပဳမိပါတယ္။
သက္

No comments: