Friday, November 28, 2008

စိုးရိမ္ျခင္း၏ဒုကၡ

ကၽြန္မတို႔ စိုးရိမ္ပူပန္မႈေတြ မ်ားလာေသာအခါ ကၽြန္မတို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈမရိွ ျဖစ္လာပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈရိွေနရင္ စိုးရိမ္ပူပန္မႈ ရိွလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ စိုးရိမ္မႈ ျဖစ္ရတာလဲ။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ က်န္းမာေရးအတြက္ စိုးရိမ္ပူပန္ ေနတတ္ၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က စီးပြားေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး စိုးရိမ္မႈေတြ မ်ားၿပီး စိတ္ဓာတ္က် ေနၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က အိမ္တြင္းေရး ျပႆနာေတြနဲ႔ ေသာက ေရာက္ေနၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က အနာဂတ္မွာ ဘာျဖစ္လာမလဲဆိုေသာ ကံၾကမၼာကိုေတြးၿပီး စိုးရိမ္ပူပန္ၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္မွာ မိမိတာ၀န္ ယူထားသည့္ အလုပ္ကိစၥမ်ားအတြက္ စိုးရိမ္ပူပန္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္မဆိုလွ်င္ စိုးရိမ္ပူပန္မႈ အရမ္းမ်ားပါတယ္။ ကၽြန္မ စိုးရိမ္ပူပန္ လာၿပီဆိုလွ်င္ မ်က္ႏွာပ်က္ၿပီး လက္ဖ်ားေျခဖ်ားေတြ ေအးတဲ့အထိ ျဖစ္လာပါတယ္။ ကၽြန္မ စိုးရိမ္ေနတဲ့ေန႔ဆိုလွ်င္ ကၽြန္မစိတ္ေတြက မၿငိမ္မသက္ျဖစ္ၿပီး အရမ္းစိတ္လႈပ္ရွား လာပါတယ္။ အရမ္းငိုခ်င္လာသလို ၀မ္းနည္းမႈ မ်ဳိးမ်ား ျဖစ္လာပါတယ္။ အဲဒီလို စိုးရိမ္မႈေတြ ျဖစ္လာရင္ ကၽြန္မတေန႔လံုး မေပ်ာ္ရႊင္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီလို စိုးရိမ္မႈျဖစ္ရတာ ကၽြန္မကိုယ္ ကၽြန္မယံုၾကည္မႈ မရိွလို႔ ျဖစ္ရတာပါ။ အဲဒါကို ကၽြန္မ သိေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မရဲ႕ စိုးရိမ္စိတ္ကို ကၽြန္မ အခုအခ်ိန္ထိ ေဖ်ာက္ဖ်က္လို႔မရ ျဖစ္ေနပါတယ္။
စိုးရိမ္ပူပန္ ေန႐ံုသက္သက္နဲ႔ အေျခအေနေတြကို ေျပာင္းလဲမပစ္ႏိုင္ပါဘူး။ စိုးရိမ္ပူပန္မႈဟာ ဘာကိုမွ မၿပီးေျမာက္ေစပါဘူး။ စိုးရိမ္ပူပန္မႈဟာ အခုျဖစ္ေပၚေနေသာ မိမိ၏ဒုကၡကို မကယ္တင္ႏို္င္သလို မိမိဆီ က်ေရာက္လာမည့္ အႏၱရာယ္ကို လည္း ကာကြယ္မေပးႏိုင္ပါဘူး။ အလုပ္ခြင္မွာ စိုးရိမ္ပူပန္မႈ မ်ားေနလွ်င္ မိမိလုပ္ေဆာင္ရမည့့္ အလုပ္မ်ား မၿပီးေျမာက္ ႏိုင္ပါဘူး။ အိမ္တြင္းျပႆနာေတြ အေပၚမွာ မိခင္တစ္ေယာက္ လုပ္သူသည္ စိုးရိမ္ပူပန္မႈ မ်ားေနလွ်င္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ျပႆနာသည္ ပို၍ႀကီးထြား လာ႐ံုသာ ရိွပါမည္။ တကယ္ေတာ့ စိုးရိမ္မႈဟာ မနက္ျဖန္ဆိုတဲ့ အနာဂတ္ကို ေၾကာက္ရြံ႕ေန ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဒါေပမယ့္ မနက္ျဖန္ကို ကၽြန္မတို႔ မျမင္ႏိုင္သလို၊ ႀကိဳတင္ၿပီးလည္း ဘယ္သူမွ မသိႏိုင္ပါဘူး။ စိုးရိမ္ပူပန္မႈဟာ မနက္ျဖန္ရဲ႕ ေသာကကို ဖယ္ရွားရွင္းလင္း မေပးႏိုင္သည့္အျပင္ ဒီကေန႔တြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ မိမိ၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ားကိုပါ အမွန္တကယ္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေစႏိုင္ပါသည္။ ကၽြန္မလည္း စိုးရိမ္ပူပန္ မႈမ်ား မျဖစ္ေပၚေစရန္ ႀကိဳးစားပါေတာ့မယ္။ သူငယ္ခ်င္းတို႔လည္း ကၽြန္မလိုစိုးရိမ္ပူပန္မႈမ်ား မျဖစ္ရေအာင္ ေရးသား တင္ျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စိုးရိမ္မႈဟာ ယံုၾကည္မႈန႔ဲ ဆိုင္ပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းတို႔လည္း မိမိကိုယ္မိမိ ယံုၾကည္မႈ ရိွေသာ သူမ်ားျဖစ္ၾကပါေစလို႔ ဆုေတာင္းရင္း ဒီစာေလးကို ကၽြန္မ နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။ စိုးရိမ္မႈဟာ လူတိုင္းရဲ႕ မနက္ျဖန္ကို လွပမႈမျဖစ္ေစပါဘူး။
ယု

No comments: